Activities

 Διάχυση- Ακτιβισμός-Eθελοντισμός

1. Hand "Right-ing" or "Say it with a righ" 

 Το αποτύπωμα μας, εκφράζει την ταυτότητά μας και οι μαθητές αποτύπωσαν τη δική τους ταυτότητα και τις ευχές τους για έναν κόσμο με περισσότερα δικαιώματα "Πες το με ένα δικαίωμα". Προσπάθησαν έτσι να ευαισθητοποιήσουν μικρούς και μεγάλους για θέματα κοινωνικής αλληλεγγύης και να τονίσουν την αξία της προσφοράς και του εθελοντισμού.


  2. Χαρταετοί με μηνύματα προς τους περιβαλλοντικούς μετανάστες και τους πρόσφυγες αναρτήθηκαν σε όλα τα μέρη του σχολείου. Τα παιδιά υπενθυμίζουν με δημιουργικούς τρόπους στους ηγέτες του κόσμου και σε όλη τη σχολική κοινότητα τις δεσμεύσεις τους σχετικά με την εκπαίδευση των μεταναστών και των προσφύγων και προωθούν το μήνυμα για την κατοχύρωση του δικαιώματος πρόσβασης στην εκπαίδευση για όλους με τον δικό τους δημιουργικό τρόπο.

 




Αποτελέσματα: καλλιέργεια ενσυναίσθησης, δραστηριοποίηση/ανάληψη πρωτοβουλιών/εθελοντισμός/ακτιβισμός, σεβασμού Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.


3. Υλοποίηση δενδροφύτευσης από μαθητές και εκπαιδευτικούς του σχολείου 
"I care, [so] I act".




4. «Επίλυση προβλήματος»: «Μια ξαφνική περιβαλλοντική καταστροφή στη χώρα μου σήμερα».

 H δραστηριότητα των έξι σκεπτόμενων καπέλων εφαρμόστηκε σε μαθητές της Β΄Λυκείου του Π.Π. ΓΕΛ Παν/μιου ΠΑ. ΜΑΚ στο πλαίσιο της διδακτικής ενότητας «Οικολογία» στα Θρησκευτικά και οι μαθητές έπρεπε να δώσουν λύσεις για τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν από την Πολιτεία και άλλους φορείς αλλά και από τους πολίτες για την αποτελεσματικότερη διαχείριση της περιβαλλοντικής κρίσης στη χώρα τους.




Οι μαθητές αρχικά ενημερώθηκαν για την τεχνική των Έξι Καπέλων του Edward de Bono (http://www.debonogroup.com/six_thinking_ hats.php). Στη διάρκεια της δραστηριότητας ο αρχηγός της ομάδας κατευθύνει τους συμμετέχοντες στην επιλογή του καπέλου που θα φορέσουν. Η μέθοδος λειτουργεί σαν μια δραστηριότητα ιδεοθύελλας, που βοηθά στην παραγωγή νέων λύσεων, πιθανοτήτων και ιδεών ενώ βελτιώνει και την διαδικασία λήψης αποφάσεων και τον σχεδιασμό “Six Thinking Hats”). Στην τάξη έγινε η παρουσίαση του συνολικού προγράμματος και γνωριμία με το θέμα (forming), γνωριμία με τους επιδιωκόμενους στόχους (storming). Ακολουθήθηκε η ομαδοσυνεργατική μέθοδος και η τεχνική του διλλήματος. Προτείνονται και διατυπώνονται απόψεις και οι μαθητές μέσα από έξι διαφορετικές οπτικές, (έξι ομάδες εργασίας από τρία-τέσσερα άτομα) αναστοχάζονται και προσπαθούν να διατυπώσουν προτάσεις (κάθε μία ομάδα υιοθετεί συμβολικά ένα χρώμα).
Στο τέλος της διαδικασίας οι μαθητές, που συμμετέχουν στη διαδικασία θα πρέπει να βγουν από το ρόλο τους και να επιλέξουν ατομικά πλέον και αιτιολογημένα το καπέλο (οπτική), που τους αντιπροσωπεύει περισσότερο ενώ ο διδάσκων σε όλη τη διάρκεια λειτουργεί ως συντονιστή. 

Ενδεικτικά οι μαθητές παρακινούνται να «φορέσουν» ένα από τα καπέλα που θα συναντήσουν (εκείνο που τους εκφράζει περισσότερο σαν ομάδα) και να μπούν στη λογική ότι αλλάζοντας ένα καπέλο με ένα άλλο, αλλάζουμε μεταφορικά και την μέθοδο της σκέψης μας. Κατόπιν σχολιάζουν τα κείμενα που τους δίνονται μέσα από την οπτική του καπέλου τους.



5. «Διάδρομος της συνείδησης»: Οι μαθητές/μαθήτριες, αφού μελετήσουν κείμενο με μελέτη περίπτωσης για τις καταστροφές του περιβάλλοντος και ένα ηθικό δίλλημα χωρίζονται σε δύο ομάδες και σχηματίζουν δύο παράλληλες σειρές. Ο μαθητής που περνάει μέσα από τον διάδρομο είναι αυτός που πρέπει να πάρει μία απόφαση που πιθανόν έρχεται σε αντίθεση με τις προσωπικές του αξίες.



6. Παιχνίδια τυφλών.Οι μαθητές πήραν μέρος σε πολλές δραστηριότητες με στόχο την καλλιέργεια ενσυναίσθησης μέσα από βιωματικές και θεατροπαιδαγωγικές τεχνικές.


Αποτελέσματα: καλλιέργεια ενσυναίσθησης, δραστηριοποίηση/ανάληψη πρωτοβουλιών, τεχνικές πειθούς, ενεργητική ακρόαση, κοινωνικοποίηση, αλληλεγγύη, προσαρμοστικότητα υλικού και για μαθητές με ειδικές ανάγκες, κριτική σκέψη, επεκτάσεις και αναπροσαρμογές απόψεων, προώθηση στάσεων/αξιών, διερεύνηση βαθύτερων αιτιών των ζητημάτων αειφορίας, ικανότητα διασαφήνισης αξιών.

7. «Στα παπούτσια του ρόλου». Μελέτη περίπτωσης. Οι μαθητές έπρεπε να υποθέσουν ότι είναι ένα παιδί που μεταναστεύει από το Μπαγκλαντές λόγω περιβαλλοντικών καταστροφών:
 "Σε ηλικία 4 ετών είχες την παρακάτω εμπειρία: Η Annu μετά τη φονική πλημμύρα το 2004 ταξίδεψε με τη μητέρα της για πάνω από 2 μήνες από τo Μπαγκλαντές στο Δελχί.. Το σπίτι τους καταστράφηκε ολοσχερώς λόγω των περιβαλλοντικών καταστροφών. Ο πατέρας της χάθηκε και τα δύο μικρότερα αδέρφια της αγνοούνται. Η ελπίδα της επανένωσης της οικογένειά τους, αλλά και για μια καλύτερη ζωή τους δίνει το κουράγιο να συνεχίσουν". 


Made with PadletΑποτελέσματα: καλλιέργεια ενσυναίσθησης, δραστηριοποίηση/ανάληψη πρωτοβουλιών/εθελοντισμός








8. Human rights
Οι μαθητέςκαταγράφουν στον διαδικτυακό πίνακα ανακοινώσεων τα ανθρώπινα δικαιώματα που πρέπει να απολαμβάνουν όλοι οι άνθρωποι.
Made with Padlet






Οι μαθητές μελέτησαν υλικό από την ιστοσελίδα http://www.sameworld.eu/en/discover-the-project/environmental-migrant#effects%CE%BF καθώς και υλικό άλλων ιστοσελίδων (http://www.refworld.org/docid/53a3d9d64.html, https://climate.nasa.gov/interactives/global-ice-viewer/)

10. enviromental refugees





11. Digital mapping


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου